Na naši spletni strani uporabljamo piškotke, ki našim obiskovalcem nudijo popolno storitev. - Preberi več - Zapri

Blog

  1. Energijsko varčne pnevmatike

    Čeprav so električni avti stari že stoletje, se razvijalci šele zadnja desetletja resneje ukvarjajo z električnim pogonom. Trg je vse bolj odprt za novosti in zdi se, da je pred električnimi in hibridnimi avti še lepa prihodnost, zato tudi tovarne gum dajejo večji poudarek na izdelavo ustreznih pnevmatik.

    Električni in hibridni avti rabijo posebne gume. Proizvajalci gum pri razvoju upoštevajo številne vidike, da bi omogočili učinkovitejšo in varnejšo vožnjo. Dandanes se vsak resnejši proizvajalec trudi zadovoljiti potrebe glede zimskih in letnih gum, zato je izbira vse širša.

    Z uvedbo energijskih oznak in predvsem norm glede varovanja okolja in izpusta škodljivih snovi, pa tudi glede na rast cen za energijo, morajo seveda predpisom ustrezati tudi gume na električnih in hibridnih avtih. Glede na to, da lahko z avti na električni pogon za zdaj prevozimo le omejeno razdaljo, pridejo prav gume z nizkim kotalnim uporom, ki zmanjšajo porabo elektrike. Zaradi tega imajo kole

    Read more »
  2. Ne bojte se celoletnih gum

    Mnogi še zmeraj nasprotujejo temu, da vse več voznikov pri nas kupuje komplete celoletnih gum. Nekoč slabši pokazatelji so že preteklost, zdaj pa je to najbrž eden najbolj razvijajočih se segmentov proizvodnje avtomobilskih gum, kar v popolnosti potrjujejo tudi sami testi. Celoletne gume niso idealna rešitev prav za vse, vendar so lahko dober izbor za večino povprečnih voznikov. Ogledali smo si prednosti, slabosti, cene ter argumente za in proti.

    Še pred nekaj leti se je zdelo bogokletno, če je kakšen voznik, predvsem pa strokovnjak, zagovarjal celoletne pnevmatike. Običajni očitek gumam, primernim tako za zimo kot poletje, je bil, da v resnici niso popolne za noben letni čas ter da imajo prav najslabše lastnosti gum, predvidenih za določen letni čas. To negativno mnenje oz. stereotip se je zadnje čase močno spremenilo. Za to se gre delno zahvaliti nenehno napredujočemu izdelku, proizvodnim tehnologijam ter nenazadnje rezultatom testov, ki kot črno na belem dokazujejo, da i

    Read more »
  3. Goodyearove osvetljene gume so obljubljale veliko, končale pa klavrno

    Na začetku 60. let prejšnjega stoletja je ameriški proizvajalec gum po lastnih besedah izdelal popolno novost, eno najbolj dramatičnih v razvoju industrije avtomobilskih gum.

    Revolucionarna pnevmatika je bila izdelana iz t.i. neotana, sintetične poliuretanske gume, ki so jo vlili v šablono v obliki pnevmatike in izžgali pri 121 stopinjah Celzija. Novo pnevmatiko je skupaj z Anthonyjem Finellijem razvil Goodyearov kemik William Larson.

    Po zaslugi novega materiala je bilo to pnevmatiko  precej lažje izdelati kot običajne, za katere so uporabljali več slojev gume in materialov. Nova pnevmatika ni potrebovala zračnice, pa tudi ne žic. Pri Goodyearu so trdili, da posebni material združuje trdoto umetne snovi in prožnost gume, ki je zelo odporna na obrabo, drobljenje in se težko raztrga.

    Še ena prednost neotana je bila, da je material prozoren. Ta značilnost je Goodyearu omogočala tudi to, da sintetični gumi doda barvilo, zato so se lahko avtomobilska kolesa

    Read more »